JÄVLA Dagis

Börja bli ganska tröt på dgaiset. Liam hade blöja på sig när jag kom o hämtade honom igår..Dom sa att det hade kommit lite bajs i kalsongerna och därför satte dom på honom det.

Men liam har varit utan blöja i snart en månad bådde natt och dag..
Va tvungen och ringa dom igår när jag kommit hem från parken och tala om hur besviken jag va på dom. Det ända det fröken sa va att jag va ju inte med så jag vet inte vad som hände. Så förklarade jag vad dom hade sagt till mig.

Fröken: Han kanske inte ville sitta på toa o bajsa
jag: men då va han väl inte bajsnödig då.
Fröken: dom kanske va ont om personal.
Jag: Det ska inte spela någon roll.

Jag tog upp det igen med en annan fröken idag när jag lämnade liam.
och hennse komentar va. Jaha så du vill att vi inte ska ha någon blöja alls vi tänkte ju bara att du skulle slippa tvätta så mkt. Det spelar ju förfan ingen roll hur mkt jag får tvätta sa jag..Så har vi ju väldigt många barn som pottränas just nu..jaha vad mitt svar..

Det är inte första gången jag har tagit upp saker med dom..Angående liams potträning. Hemma har liam varit utan blöja i ca 4 månader med dok bara 1 mån på dagis o natten. För dagis personalen annsåg att han inte va redo att bli blöjfri för att han bara kissade på sig om han hade kalsonger på sig. Jag vet många barn som har svårt med kalsonger i början.
 
Under liams två år på dagis har jag snart ett fullt a4 papper på saker som har hänt. Har har spräkt läppen för att DOM glömde att sätta på honom inne skorna. Vi har blivit anklade för att vi ger honom konstig mat för att han gämt är dålig i magen..Kontigt är det för att han bara är det på dagis..Han har rymmt från dagis och va på väg till ankerna nere vid vattnet fröknarna såg inte honom utan det va ett barn som sa till..Dom vet sällan vad barnen har gjort när dom djort sig illa..När liam hade blöja kom han hem med itorkad bajs i stjärten..dom har glömt att byta på honom..MM

Konstigt nog känns det bara som att det är min son som råkar ut för det här hela tiden..Alla mina kompisar verkar nöjd med dagiset..Det känns inte alls bra med det här dagiset..Måste fundera lite mera om ett byte för jag har ingen lust att sätta ett barn till på det här dagiset..

Det jag vill ha till barnen är ett mindre dagsi med mindre barnrupper.Där dom har tid för alla barn. Där personalen är pedagogiska och har den utbildningen..Inte bara nått jävla förvaringställe..För då kan lika gerna vara hemma min barnen..

Kommentarer
Postat av: Malin

Men gud vilket dagis !! Är det torshag han går på ? Tur att ja valde att ha kvar Thilda i stan på hennes "gamla" dagis .. Låter inge vidare .. :S

2008-08-14 @ 13:22:49
URL: http://www.metrobloggen.se/ThildaBus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0